התעללות במרתפי השב"כ: 21 שעות חקירה ביממה – גם בשבת

    דוד קורצווייל No Comments on התעללות במרתפי השב"כ: 21 שעות חקירה ביממה – גם בשבת
    16:58
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on המציל חוזר לזוועות: "הצלנו לפחות שישים אנשים ממוות בטוח"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרי השב"כ מתעללים בעצורים הנמצאים במרתפי השב"כ ונחקרים על ארועי "תג מחיר", כך עולה ממכתב ששלח הבוקר (ה') עו"ד עדי קידר מארגון חוננו למבקר התלונות בשב"כ.

    לאחר תשעה ושישה ימים בהם נאסר על עו"ד קידר, המייצג ארבעה מהעצורים, לפגוש שניים מהם, נכנס ביום שלישי בלילה עו"ד קידר למתקן השב"כ קישון בו מוחזקים העצורים ופגש אותם.

    תיאורי החקירות הקשות אשר שמע מפיהם אינם זכורים לאנשי ארגון חוננו מהשנים האחרונות, ונעוצים ככל הנראה במתקפה התקשורתית והפוליטית על סוגיית "תג מחיר".

    במכתב ששלח עו"ד קידר לרשויות החקירה, הוא מתאר את ההתעללות בהם, ובמיוחד בעצור בן 18 הנמצא במעצר מיום ראשון שעבר, וקורא להשעות באופן מיידי את צוות החקירה.

    עו"ד קידר מתאר כי הצעיר נחקר 21 שעות ביממה, וזאת בכל יום כולל בשבת. החקירות מתחילות בשעה 6:00 בבוקר ומסתיימות בשעה 3:00 בלילה.

    "מבלי להתייחס למניעת השינה, הרי שהפגיעה בחופש הדת ובאמונתו הדתית של מרשי מהווה פשע שנאה לא פחות מהחשדות המופרכים כנגדו", כתב עו"ד קידר במכתבו.

    בנוסף, במהלך החקירות יושב העצור כשהוא אזוק לכסא ומופעל עליו לחץ נפשי קשה ביותר הכולל צעקות בלתי פוסקות מטווח קרוב ביותר מצד מספר חוקרים, וכן דחיפות והשפלות אחרות. במהלך אחת החקירות אף חנק אותו אחד החוקרים לאחר שנמנם, ובחקירה נוספת התעלף העצור וחובש הובהל לטפל בו, לאחר שחוקר צרח באוזנו בעת שנמנם עקב התנאים הפיזיים הקשים.

    העצורים מוחזקים בתנאים קשים כאשר בתאים אין מיטה או שירותים. "תא המעצר הינו תא מעצר המיועד למחבלים, והעובדה כי חומרת החשדות מצדיקה השמתו בתא כזה הינה מזעזעת, ואף אינה מצדיקה השמת מחבלים בתאים אלו שהינם תאים קטנים ביותר ללא מיטה וללא שירותים", כתב עו"ד קידר. "הדבר מהווה ביזוי ופגיעה בכבוד האדם וזאת עוד בטרם נקבעה אשמתו (שלא לומר עוד טרם בוסס אפילו החשד!!)".

    "אינני מתייחס לשיטות ולמניפולציות שהופעלו על מרשי, שכן אין טעם להתייחס לרמה הנמוכה של החוקרים שמבטאת ככל הנראה את המצוקה שלהם ושל האחראים להם במהלך הכישלונות החוזרים והנשנים במשך כעשור", מוסיף עו"ד קידר. "הלחץ המופעל על החוקרים הוא זה שהביא אותם להתנהלות פסולה ומזעזעת".

    יש לציין כי עצור נוסף בן 16 מסר תיאורים דומים על חקירותיו, ובנוסף נמצא במתקן שב"כ עצור בגיר נוסף בן 18 אשר נעצר לפני יומיים וטרם הותר לו לפגוש עורך דין. בארגון חוננו חוששים כי גם הוא נחקר בתנאים דומים.

    "מקרה זה הינו נקודת שפל נוספת בהתנהלות המחלקה היהודית בשב"כ שמהווה נטל כלכלי לא מוצדק ובזבוז משאבים וכספי ציבור".

    "חוקרי השב"כ הגיעו לשיא השפל בהתנהגות האלימה ומלמדת על המצוקה והלחץ המופעל עליהם מגורמים פוליטיים", אמר הבוקר עו"ד קידר. "אנו נקוה שסדרי העדיפויות והחשיפה להתנהגות זו תביא להפסקת הפעלת האמצעים הקיצוניים במקרים אלו".

    בתוך כך, מסתמנת התפוררות ראשונה בפרשת השב"כ. בית המשפט הורה אתמול (ד') לשחרר את אחד הקטינים שנעצר ביום רביעי שעבר. השחרור התאפשר לאחר שהוצג אליבי בעניינו.

    בארגון חוננו מציינים כי מניעת המפגש שלו עם עו"ד הובילה למעצרו הממושך ללא כל סיבה, שכן חוקרי השב"כ לא הטיחו בו בחקירות את מועד האירוע אשר בו נחשד ומשכך לא יכל למסור אליבי מיד עם מעצרו. המשטרה הודיעה כי תערער על השחרור והיום (ה') יתקיים דיון בערר.

    במהלך היום יובאו ארבעה מהעצורים בשב"כ ובימ"ר לדיון בבקשות המשטרה בעניינם. מחוץ לבית משפט השלום בפתח תקווה יפגינו בני משפחות העצורים וחבריהם במחאה על התנאים הקשים בהם הם מוחזקים, וצווי איסור המפגש שהופעלו בעניינם. את העצורים מייצגים עורכי הדין ברק פרידמן ועדי קידר מארגון חוננו.



    0 תגובות